Posted by: y4ku24 | July 23, 2009

A funny, true story: Dua kali lima

Satu ketika, di zaman sekolah rendah dulu, dua orang adik perempuan aku yang sedang bersekolah rendah memanggil dua orang adik aku yang lain (lelaki seorang, bongsu yang muda setahun perempuan) yang belum bersekolah menghadap diorang. Diorang nak test bacaan ketika solat.

Kakak A: Mickey Mouse, Minny Mouse (bukan nama sebenar), meh datang dini jap. Ha, kitorang nak tanya korang bacaan lepas bangun dari rukuk.

Kakak B: Kamu dulu Minny, cuba jawab.

Minny time tu masih kanak-kanak tikusa.., eh, hingusan. Jadi jawap ikut suka hati saja.

Minny: Entah, Allahu Akbar ar kot.

Mickey: Ha ha, ade ke Allahu Akbar! Bukan ar.

Kakak A: Abis tu, kalo kamu tau sangat, apa dia Mickey?

Mickey: Erm, ape tu, AstaghrifUllahal ‘Aziim..

Kakak B: Kalo camtu, elok la lagi Allahu Akbar dari AstaghfirUllah!

Bagus adik-adikku Mickey dan Minny, dua-dua dua kali lima…

-y4ku24-

P.S.: Kepada yang tidak tahu, jawapan sebenar ialah ‘Sami’ Allahu li man hamidah’


Responses

  1. salam Br.Luqman..
    adik-adik kamu pun macam kamu kan…

    semoga kamu adik beradik kekal bahagia selamanya.Ameen.

    Ibnu Salleh

  2. salam..^^
    x teringat pula kesah mickey n minney ni..

    alhamdulillah dh besar pjg dh mereka, mujur x terbawa2 smpi ke besar ;P

    (rsny mickey tu lg sesuai dgn gelaran donald duck dia – jgn marah)

  3. Salam..
    haha angh ingt ek?
    laa..so im kakak a ke b?curious2..
    time tu gaye dh beso gile la nk tego adk2
    naseb baek btl..kalo x lg la 2 x 5.hu~

  4. @ Ibnu Salleh: Salam. heh heh, semua dua kali lima. thanks for the wish. semoga keluarga Ibnu Salleh juga dirahmati Allah sentiasa, ameen.

    @ adiknya^^: tak ingat? dah tua la tu maksudnya…

    @ adik y4ku24: Salam. tak tau pun, cuma diceritakan oleh minney sendiri. kakak a ke b? kamu nak yang mana satu? mana-mana pun boleeeh…

  5. salam..
    muahahaha…

    hehe..so im as cute as minney r eh..huhu…

    of coz r org igt…coz time 2 r org blajo ayt sbno kne bce time bgn rukuk…huhu..thanks kakak a n b..n..mickey..huhu.

    adiknya^^ mmg da tua pon!!haha

  6. adiknya^^ dh tue blh kawen..kn??
    y4ku24 approve?adk y4ku24 approve jah..

  7. spatutnya taruk ‘censored’ kat msj adk y4ku24 ni ..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: