Posted by: y4ku24 | January 14, 2009

A funny, true story: A parcel for Datin

This incident happened a few months ago.

Before going into detail, let me give a little introduction about my house. My family lives in a modest flat in the outskirts of Kuala Lumpur. It is small and cute, but because of the fungus growing on the walls of our flat recently, it looks a bit old.

-end of introduction-

posbox

One day, a younger cousin of mine e-mailed me and asked me about a Japanese-English electronic dictionary to aid her in her Japanese study. Since my old one was still in good condition and currently I am not using it, I replied that I would be delighted to pass it on to her for free. I was still in Japan at that time, so I e-mailed her and said that I will send her the dictionary by parcel mail.

Because my house is relatively closer to her Japanese school than hers, I mailed it to my own house and told her to pick it up afterwards. I also told my mother, who is most likely to receive the parcel first. And just for laughs, I wrote down ‘Datin* Maria Binti Ahmed’ (not her real name) as the receiver!
A week went by, and then one night my mother called. It was about the parcel.

“Did you wrote down ‘Datin’ in front of Maria’s name?”

“Yes I did. I was just joking around. Did you receive it yet?”

Her reply made me burst into laughter:

“I haven’t got it yet, but I recieved a call from the post office a while ago. They wanted to know if a certain Datin Maria really lives in our house. I guess they can’t believe that a ‘Datin’ would live in such a place!”

(I wondered how was the look of the postman’s face at that moment!)

========================================================

*Datin is a honorary status in Malaysia, as high as the title ‘Madam’ in the West. Datins are wifes of Dato’s, which is the same as the title ‘Sir’.


Responses

  1. owh…manusia ini memang suka memandang sebelah mata. dalam teori penjualan, tak boleh bersangka begitu sama sekali.

    dulu, pernah seorang apek hanya berseluar pendek dan ber’t-shirt pagoda datang ke sebuah syarikat perumahan. semua tak nak layan sebab ingat apek tu cuma penoreh getah barangkali. rupa-rupanya seorang jutawan. dia nak buat rumah bernilai rm15j dengan 15 bilik di dalamnya.

    jadi, luaran itu tak melambangkan dalaman.

    p/s: lama tak update..

  2. Hahaha! Lawak sunggoh.

  3. Salam y4ku24…
    Hubby kak su selalu panggil kawan-kawannya dgn panggilan Dato’, Tan Sri, YB dsb… sedangkan mrk bukan. Saja je katanya… suka-suka. Tapi org yg terdengar perbualan mrk, pasti ingat hubby kak su berkawan dgn org kenamaan.

    P/s: Kak su ada kenal ramai Datuk, tapi datuk nenek, bukan Datuk Datin.πŸ˜€

  4. SALAM…
    hmm…anak datuk faham….
    cucu atuk pun faham…

    (^_^)V

  5. we are now living in a community where there is a stereotype that Datuk/Datin are supposed to be rich and bla2.

    I happen to know a Datuk who drives a proton Iswara and very humble.

    Shame on the postman.

    p/s: Luqman, lain kali boleh tulis Tuan/Puan Guru ker kat alamat

  6. Biasa la tu, stereotype begitu mana-mana sama saja.
    Pernah pakcik aku teman seorang pelanggan dia yg kaya raya tapi pakaian simple beli perabot mahal di kedai perabot. Mula2 org kedai tak berapa nak layan. akhirnya seorang dtg layan. akhirnya pelanggan tu abis duit RM1JUTA! bayangkan kalo korg jd org yg layan tu, kalo sekadar komisen 1% PUN, sudah dapat RM10k!
    sapa yg tak layan pelanggan tu aritu mesti menyesal gile…heh heh

    To suara: saya pernah ingin cuba praktikkan perkara tu di sini. ingin panggil orang dgn ‘bos’, tp kebetulan di sini ada member yg mmg nicknamenya BOS, jadi bila panggil org lain bos, org yg dipanggil tu buat muka blur, seolah-olah ingin ckp ‘tapi aku bukan BOS…’πŸ˜€
    aiseh, kansel kansel…

  7. haha (simpsons)

  8. Haha. Lucu. Macamlah Datin tak boleh duduk rumah macam tu. Apalah Encik Suratman ni.

  9. Owh Datin.

    Baru-baru ni masa kat summer camp, ada budak kita hantar barang BE letak nama Datin ***** . Aku masa tu fikir, budak ni berangan nak jadi datin ke ? Aisey..Nasib baik postman Jepun tak faham maksud datin tu. Kalau tak, mungkin jadi macam kes ko..lol

    Tapi yang lebih hampeh, dia buat chakubarai. Kedekut punya datin!!! ^^

    p/s: saje wat cerita. ‘datin’ tu takbersalah, hihi. (tak pasal2 datin tu marah kt gua nanti)

    • datin chakubarai (pay-on-delivery)..hampes gile!haha

  10. Salam…

    The great thing is, your “Datin Maria” is now on the top ranking @ google.com!

    Lama tak menempek kat siniπŸ™‚ Apa habo? My little girl Naurah rupa-rupanya belajar @ your aunty’s tadika! Again and again, it’s a small world after all…

    • Salam ustaz. Hisashiburi (lama tak jumpa)
      Really? Macamana pulak boleh jadi top ranking? Huhu.
      Hihi, kecik ya dunia. Jangan risau ustaz, aunty saya ada dua org anak (sekolah rendah) yang boleh menjadi ‘mentor’ yang baik kepada Naurah! Boleh lepas ini kita ke Wong Solo lagi!πŸ˜€

  11. so abg luqman..what happened to the parcel then? camne that ‘datin maria’ got the parcel?

    • entah, senyap gitu je. jadi rasanya dapat la tu!πŸ˜›


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: