Posted by: y4ku24 | January 2, 2009

Palestin menjerit

(Nota: Time cuti ni banyak pula aktiviti. Cadangan nak masukkan This Month’s Feature untuk bulan lepas pun tak sempat. Aiseh, kena qodo’ pula! Akan dimuatkan pada entri akan datang insyaAllah.)

Beberapa hari yang lepas kita disajikan dengan berita saudara-saudara kita di Palestin di serang lagi puak yahudi zionis laknatUllah. Sungguh keji dan hina serangan diorang. Sungguh keji! Ini dia modern warfare. Kalau dulu-dulu, askar-askar dan pahlawan semua ada t*lur,  berperang face-to-face dengan musuh. Dan yang diperangi juga ialah askar tentera musuh. Itu baru namanya lelaki. Sekarang ini, bukan sahaja pakai tekan butang saja dari jauh, yang disasarkan ialah orang awam yang tidak berdosa. Sungguh tidak bermaruah, keji lagi hina! Takde t*lur!

Apa yang boleh kita lakukan, sebagai memberi bantuan kepada saudara-saudara kita di sana?

Aku rasa yang utamanya ialah infaq/sedekah duit dan doa. Sesungguhnya doa itu senjata orang Islam. Mari sama-sama tidak lupakan mereka dan berdoa kepada Allah agar diberi kekuatan dan kecekalan kepada mereka dan dihancurkan tentera yahudi zionis.

Tapi ada lagi satu yang aku nak ajak korang sama-sama lakukan. Bak kata omputih, keep your friends close, but keep your enemies closer.

Ya. Kita perlu kenali musuh kita. Siapakah zionis ini? Kenapa ada juga orang yahudi sendiri yang mengutuk zionis? Kita kena tahu yang tak semua yahudi sokong rejim zionis, malah mereka juga turut mengecam!

Mudah untuk kita membuta tuli bencikan yahudi israel, tapi kalau orang tanya,

“Kenapa kamu bencikan israel?”,

takkan kita hanya mampu sebut

“Sebab diorang yahudi!”.

Bukankah itu prejudis namanya?

Bukan aku galakkan korang tak laknat golongan ini. Aku sendiri kecam dan melaknat yahudi zionis selaknat mungkin. Tapi kecaman dan laknat aku, aku sandarkan kepada sedikit masa yang aku ambil untuk membaca/belajar tentang taktik kotor dan keji diorang. Macam-macam dokumentari, berita, ceramah dan lain-lain kita boleh baca/tonton berkenaan golongan keji ini. Jangan biarkan kebencian korang hanya berhenti di atas alasan “Diorang yahudi”. Kalau itu sahaja hujah kita, takde lainnya kita dengan masyarakat dunia yang membenci kita semata-mata kerana kita ini ‘Muslim’!

Selalu mereka buat filem berkenaan perang dunia, berkenaan holocaust*, menceritakan keperitan yang diorang hadapi ketika itu, supaya seluruh dunia berasa kesian dan ‘biarkan’ mereka bertindak kejam ke atas orang Palestin. Adakah kita sedar? (Tentera Nazi Eropah yang bunuh diorang, sebagai balasan, diorang diberi tanah di Palestin, yang terletak di Asia Timur. Apekejadah?! Orang lain buat, tanah orang lain pula dirampas?)

israel pernah guna napalm walaupun telah diharamkan kegunaannya, menunjukkan diorang ini memang suka guna taktik keji. Sama juga dengan penggunaan nuclear power plant kononnya untuk ‘keamanan’. Adakah kita ambil tahu?

The biggest robbery in history

The biggest robbery in history

– Palestine is still the issue.

– The six-day war.

– Peace, propaganda and the promised land.

– Will israel bomb Iran?

…adalah antara dokumentari-dokumentari menarik yang korang boleh cari di Google Video atau Youtube. Banyak lagi yang lain.

Mari bantu saudara kita di Palestin dengan mengambil tahu dan menyebarkannya!

==============================

* dah baca tu, korang kena baca ini juga! Holocaust denial


Responses

  1. ya, sebelum bertwakal, mestilah didahulukan dengan usaha yang berganda-ganda. barulah, ketawakalan itu akan dimakbulkan – insyaallah..maka, marilah kita bersama-sama menggandakan usaha dengan menggandakan doa kita agar Allah s.w.t memperkenankan permintaan kita..

    walaupun strategi Israel itu sangat licik, doakanlah mereka akan tergelincir juga satu ketika nanti.

  2. Sangat suka ayat di atas

    kenapa kamu benci israel?
    sebab diorang yahudi.

    kalaulah sesimple itu jawapannya.
    orang Israel pun gelak.
    Itula yang perlu belajar sejarah ni.Kalau tak,ckp membabi buta.

    Yup,pernah terbaca pasal holocaust ni.Dan dikatakan jumlah mereka yang mati takdela sampai berjuta-juta camtu.Kalau pk,logik gak kenyataan tu,sebab bila tgk yahudi ni sikit je populasinya,tapi camner boleh berkembang dgn byknya slps holocaust ni.my 2 cents.

    ape2 pun..same2la kita berdoa buat saudara kita di sana.Namun agak sedih,bila terbaca di palestinkini bahwa fatah dan negara2 arab juga menyokong serangan israel ni.Jika mereka lupa,hamas dipilih oleh rakyat palestin secara demokrasi!

  3. antara point2 mereka yang menafikan holocaust ialah, jika berjuta-juta orang yahudi dibunuh seperti yang dinyatakan, kenapa sampai sekarang masih tak jumpa kubur2 besar yang tentera Jerman longgokkan mayat ramai2?

    sedangkan pembunuhan beramai-ramai oleh Pol Pot di Kemboja yang dianggarkan antara 0.75-1.7 juta orang pun dapat diorang jumpa kubur mereka, kenapa tidak utk holocaust, yg diorg claim 7 juta org terbunuh?

    dalam dunia ini, siapa yang menang akan ‘menentukan’ sejarah kita…

  4. Semoga pemimpin-pemimpin Arab yang diam menikus akan menerima tamparan yang sewajarnya.Harapanku jua,moga-moga barisan tentera-tentera hamas dan pejuang-pejuang agama Allah yang ikhlas akan mencapai kemenangan yang hakiki.InsyaAllah.

  5. Salam…

    Di dalam al-Quran, selepas Hijrah Nabi sallallaahu alayhi wa sallam, Bani Israel secara rasminya menolak kenabian Baginda. Dan semenjak itu, Allah SWT menggelar mereka sebagai YAHUDI dan tidak lagi Bani Israel.

    Somehow, perkataan YAHUDI itu sudah membawa konotasi bahawa mereka adalah makhluk ingkar yang dua kali melakukan fasad gergasi di muka bumi (Rujuk Surah israa’). Manakala Bani Israel pula adalah kaum mukmin yang menghargai lagi mengimani para Rasul dan Syariat yang dibawa…

    Wallahu A’lam

  6. Salaam.

    AlhamdulIllah, dapat ilmu baru lagi dari ustaz. Ilmu yang macam ini yang saya rasa kita masih lacking.
    Saya fikir seperti dalam Bahasa Inggeris juga mereka secara keseluruhannya menggelar diri mereka Jews(Yahudi), jadi saya guna istilah itu tanpa merujuk sirah. Afwan.
    Tapi ada juga dikalangan Rabbi mereka yang mengkritik keras kekejaman zionis dan menyebut kaum mereka ini memang telah dihalau oleh Allah keluar (exiled) dari tanah suci, maka mereka tak layak untuk kembali ke ‘tanahair’!
    Jadi apakah yang patut kita gelar ‘ahli kitab’ yang sebegini ustaz?

  7. astaghfirullah…
    there’s a big difference of the land of the israel between 1946 to 1947…JAHAT btol!xske btol org2 xsdar diri mcm ni…smoga ALLAH tunjukkn pd diorg siapa yang Maha Kuasa…didoakn agr kmenangan akn brpihak kpd ISLAM suatu hari nanti..sama2lah brdoa…amin..

    sesuai sgt lagu Siapa Mengerti drpd Rusydan..smoga nasib saudar2 kite akn trbela..amin..

  8. salam..
    1 perkara yg teramat2 mengagunkan, yg dimiliki oleh org2 palestin adalah keyakinan yg x pernah luntur bahawa mereka akan dapat juga memiliki semula palestin ‘satu masa nanti’…

    buktinya :

    1) pernah nmpk x gambar org palestin pegang kunci lm yg dh berkarat2? klu pernah, tu sbnany adalah 1 amalan yg diwariskan dari 1 generasi ke generasi yg lain.si atuk akn menyerahkan kunci utk rumah mereka (yg telah dihancurkan/ditinggalkan kerana diusir) kpd anak cucu mereka dgn keyakinan bhw mereka akn kembali ke sana satu hari nnt

    2) pernah terfikir x, kenapa mereka x lari je keluar berlindung kt negara lain demi memelihara nyawa?? mereka x mahu…mereka x takut, kerana ITU TANAH MEREKA (kita,seagama)

    3) pernah terfikir x knp ramai kanak2 di palestin?? dlm keadaan perang x henti2, ibu2 sanggup lg mengandung & melahirkan & membesarkan anak?? kerana apa? kerana mereka mahu ada pewaris2 para mujahidin!!!

    Allahu Akbar!!!!!!

    ISLAM PASTI AKAN MENANG — al-isra’ 4-8..

  9. salam…

    Akankah damai tanah Palestine…
    tapi bila?
    wallahu taala a’lam bissawab kerana kita semua maklum hanya Allah yang Maha Memberi Petunjuk JalanNya (wallahu waliyyut taufiq…) kepada kita ummat manusia…

    di mana usaha kita untuk membantu Palestinian dan bertawakkal?
    ramai yang berpendapat,”cukuplah aku berdoa,memberi wang,boikot…”
    tapi sedarkah kita kepada agama sendiri?

    Palestinian mempertahankan maruah sendirikah? ataupun agama kita???
    jgn hanya kerana kita kasihankan Palestinian makanya kita membantu mereka…
    tapi,kasihkanlah agama kita, umat seagama kita, tanah agama kita berkembang,sejarah agama kita…

    moga palestinian akan merasa damainya,

    (^_^)V
    smile in peace!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: