Posted by: y4ku24 | December 8, 2008

Komik: Siddiq Cerdas 2

Salam AidilAdha 1429 Hijriah

aku ucapkan kepada para viewers yang beragama Islam. Semoga Hari Raya Korban kali ini juga mengingatkan kita tentang erti bersabar dan berkorban. Korang dekat Malaysia sedaplah boleh cuti, kami di sini kena pergi kelas! Tak bes tul.

Sempena hari raya ini, mari bersantai dengan satu lagi karya Siddiq Cerdas. Orang yang tak reti melukis seperti aku, bila cuba melukis, baru tahu betapa susahnya untuk membuat ekspresi muka. Kadang-kadang itu yang terbayang di dalam kepala lain betul dengan yang diterjemah pensil!

Apa-apa pun, semoga terhibur!

siddiq2


Responses

  1. Selamat Hariraya Aidiladha Luqman…

    Mudah-mudahan ‘pengorbanan’ kami sekeluarga tak balik kampung raya ni sebab meraikan nausea dan segala sickness Ummu Saif, beriringan dengan kelahiran cahaya mata sebagus Siddiq Cerdas nanti, ameen… Macam anta pun ok gak😀 !

    Ibu kota diselubungi hujan mendung mengiringi kesedihan hati melihat begitu banyak musibah yang berlaku di seluruh negara dalam seminggu dua ini. La Haula Wa Laa Quwwata Illa Billaah

    • Selamat hari raya ustaz, maaf zahir dan batin.
      alhamdulillah, `hadiah` hari raya yang penuh bermakna.🙂
      Semoga Ummu Saif dipermudahkan Allah sepanjang `berkorban` 9 bulan lamanya. Amiin.
      Blog saya sudah kurang pengunjung buat masa ini, ramai readers balik bercuti barangkali.

  2. Lama sudah tidak membuang jejak. Ya, benar kata Ustaz. Terlalu banyak tragedi yang kurang enak berlaku, tanda dunia hampir sudah ke penghujungnya, mungkin…

    Selamat Eidul-Adha di sana, ya.. ^^

  3. salam

    kami pun bercuti dan beraya tapi blog tetap baca..

    salam aidiladha dari leeds..

    ada pesanan.. klu blh besarkan la lagi tulisan dalam komik tu eh..makcik2 pun nak baca juga hehe

  4. salam raya.

    ayat-ayat macam ‘muka yang penuh berharap supaya dipuji’,’tegur orang tapi pakai seluar pendek’ tu yang buat mahal tu man…ngehe

    err..macam penah ku lihat komik ni tapi di mana ya(ayat yasin senario).hehe

  5. salam aidiladha….
    sabar la ye, namanya pun merantau. tapi, best gak dok rumah ni hehe..ops~ gurau je ye…

    chaiyok2…

    p/s : teruskan melukis komik, menarik dan bermesej. terima kasih sebab komik tu dah menyedarkan saya kembali..

  6. hahahaha yoshito usui!!!

  7. salam..
    dah jumpe dh..siddiq cerdas
    hehehe..bestnye..
    bro sgt kreatif..
    pandai melukis. siddiq mcm shin chan versi pakai kopiah. menarik.
    hahaha..ekspresi muke cikgu die berkesan.
    lg bagus klau tulisan besar skit..
    x sabar tunggu next issue.hehe


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: